سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیست 1



تخریب اکوسیستم ها

گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، اگرچه در چهارمین برنامه نگرش جهانی محیط زیست سازمان ملل اعلام شده است که اقدامات موفقیت آمیزی در برخی مناطق و بر روی برخی از مشکلات در این عرصه صورت گرفته اما تصویر کلی نشان دهنده غفلت است.

آچیم آشتینر، رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل در این باره اظهار داشت: روند پیشرفت‌های جهانی در زمینه آب و هوا، لایه ازن، تخریب اکوسیستمی، صید، اقیانوس‌ها، ذخایر ابی و غیره هنوز سیر نزولی دارد.

در گزارش سازمان ملل در این باره آمده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای که باعث گرم شدن جو می‌شوند باید بین 60 تا 70 درصد کاهش یابد. در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است که 60 درصد از اکوسیستم‌های جهانی تخریب شده‌اند و هنوز هم به شکل ناپایداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اشتینر افزود: ما با مشکل فزاینده‌ای مواجه هستیم و بخشی از آن به این خاطر است که بسیار کند در احیای این تخریب‌ها و تحلیل‌ها عمل می‌کنیم و تقاضاها در این سیاره خاکی هر روز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ابراز امیدواری کرد که گزارش مزبور بتواند در زمینه مبارزه برای نجات اکوسیستم‌های زمینی تاثیر گذار باشد.

گفتنی است در این گزارش فهرستی از تخریب‌های زمین‌های زراعی، از دست رفتن پوشش‌های جنگلی، آلودگی، آلوده شدن ذخایر آب تازه و ماهیگیری بیش از حد جزو بیماریهای محیط زیستی دنیا تهیه و ارائه شده است.

این مقام برجسته سازمان ملل تصریح کرد: مشکلات گذشته باقی است و مشکلات جدیدی نیز در حال ظهور است که از جمله آنها می‌توان به افزایش سریع مناطق مرده اکسیژن در اقیانوسها تا ظهور مجدد بیماریهای جدید و قدیمی در ارتباط با تخریب محیط زیست اشاره کرد.

 


یکشنبه 89 فروردین 29 توسط saebi.m | نظرات شما ()



saebi.m
باسلام به وبلاگ من خوش آمدید لطفا پس از مشاهده برام نظر بگذارید

ghalb.ms60

صفحه ی نخست
ارسال ایمیل
پروفایل مدیر وبلاگ
طراح قالب

ثبت سایت شما

lovelylove.ms

طراح قالب: محمد باقری
 قالب وبلاگ
wWw.Theam.TK

Design By Theam.TK